18 Nisan 2011 Pazartesi

Frambuazlı Cheesecake

En sevdiğim talılardan biridir. Yapmayıda yemeyide çok seviyorum nedense... Tarifi 3-4  yıl önce bir internet sitesinden almıştım. O zamandan beri sıksık yaparım. Herkes de çok beğenerek yer.
Malzemeler..
150 gr. margarin (eritilmiş)
2 paket eti Burçak Bisküvi
1su bardağı yoğurt
1 paket labne peyniri
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 paket vanilya
2  paket DR otker'in ahududuçilekli sosu.
Bisküviler rondodan geçirilerek un haline getirilir. üzerine yağ döküek iyice yoğurulur ve yağ heryerine yedirilir. margarin yerine aynı oranda sıvı yağda kullanabirsiniz. elde edilen hamur bir kalıba iyice bastırılarak döşenir.
yoğurt, yumurta, şeker, vanilya şeker eriyene kadar çırpılır. labne peyde bu karışıma eklenerek iyice çırpılır. bisküvilerin üzeerine dökülerek 25 dakika kadar fırında pişirilir. üzeri biraz kızarmaya başlamalı.
Meyveli sos paketin üzerindeki tarifte olduğu gibi  pişirilir ve soğutulur. kekde soğuk olacak şekilde sos kekin üzerine dökülür.  sos pişerken içine 1-2 yemek kaşığı ahududu yada böğüen reçeli katarsanız sosun rengi hem daha koyu hemde üzerindeki böğürtlen yada ahududu ile hoşbir görüntü oluşturur.
Bir gece önceden hazırlanmalı ki cheescake tadını daha güzel versin..

Daha güzel resim eklemek isterdim ama olmadı. Kayınvaldemin günü için hazırladığım bu tatlıyı ben işten gelip resim çekmeye yetişene kadar yiyip bitirmişler. bende bana ayrn dilimi çekmekle yetindim. birdahaki yapışımda tam resmini çekerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder